تولد اولین جنین گاو سرآبِ فریز شده در ایران

گامی دیگر در جهت پایداری نژادهای گاوهای بومی ایران اسلامی   

تولد اولین جنین فریز شده از نژادهای گاوهای بومی ایران

برای اولین با در کشور جمهوری اسلامی ایران تولد جنین فریز شده ­ی گاو سرآب از گاوهای بومی ایران در مجتمع کشت و صنعت محّمدآباد اراک به وقوع پیوست.

تعدادی از جنین­ های گاو سرآبِ ایران در 4 بهمن ماه 1371 به دست توانمند دکتر سید مرتضی میرتُرابی در مرکز اصلاح نژاد کشور، فریز گردید؛ ایشان در مورخه­ ی 18 آذر ماه 1396 اولین جنین ­گذاری گاوهای سرآب را در مجتمع کشت و صنعت محمدآباد اراک و در رحم تلیسه­ های سمینتال عملی کردند و بعد از سونوگرافیِ این تلیسه ­ها در تاریخ 14 دی ماه 1396 و مثبت بودن این چرخه ­ی علمی، خطِ بُطلانی بر اندیشه­ های غربگرایان و خودباختگان کشید.

این جنینِ فریز شده، در 23 شهریور ماه 1397 در مجتمع کشت و صنعت محمّدآباد اراک [بعد از گذشت 25 سال و 7 ماه و 19 روز از زمانِ فریز آن] متولد شد.

امید است! دوباره گاوهای بومی ایران، به موطن خویش برگردند و چرخه ­ی طبیعی خود را طی نمایند.

امید است! برخی مسئولانِ خودباخته ­ی کشور که فرهنگِ غلطِ «ما نمی­توانیم» را در رسانه­ های ملی و غیرملی گوش به گوش می­ چرخانند، به خود آیند، تا ما بتوانیم رویکرد بومی ­سازی صنعت گاوداری­ های جمهوری اسلامی ایران را به سمتِ گاوهای بومی و طبیعی این سرزمین، در وزارت جهاد کشاورزی و شاخه ­های زیرمجموعه ­ی آن و همچنین در اندیشه ­های مسئولان ما، نهادینه کنیم.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ.

2 thoughts on “تولد اولین جنین گاو سرآبِ فریز شده در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *