مقدمه ای بر پرورش ماهی

مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی واقع در مجموعه کشت و صنعت محمد آباد با طرح ابتدایی راه اندازی در  سال ۱۳۹۴ پایه ریزی گردید و پس از بررسی های لازم در مورد شکل سازه و کیفیت آب و شرایط  اقلیمی اقدام به راه اندازی طرح پایلوت در ساختمانی به مساحت ۸۰ متر گردید و از تاریخ ۷/۹۴ لغایت ۳/۹۵ طرح پایلوت جهت بررسی هرچه بیشتر شرایط به شکل عملی به انجام رسید.

از ابتدای تابستان ۹۵ احداث و راه اندازی پروژه نهایی در سازه ای گلخانه ای به مساحت مفید ۲۰۰۰ متر کلید خورد و بعد از مدت شش ماه تلاش کلیه عوامل مجموعه با تعداد ۲۰۰ حوضچه ۱٫۸*۱٫۸  و ۶۰۰ آکواریوم ۲۵۰ لیتری و ۳۰۰ تانک هچری به همراه مخازن ذخیره آب سبک و معمولی با گنجایش ۶۰۰۰۰ لیتر در دی ماه سال ۹۵ به بهره برداری کامل رسید.

ماهیان موجود در جموعه جهت مولد سازی و تکثیر از شهریور ماه ۹۵ به مرور وارد مرکز شده و تا تکمیل پروژه مراحل مولد سازی و آدابتاسیون را گزراندند.

پیش بینی تولید سالانه مجموعه  بالغ بر ۱۲۰۰۰۰۰ بچه ماهی از انواع گونه های ماهیان زینتی میباشد.که به حول و قوه الهی بتوان با انجام موفقیت آمیز طرح و پیشرفت تولید و فروش در آینده ای نزدیک در سطح وسیع تری طرح را گسترش و دنبال نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *