چشم انداز مجتمع کشت و صنعت محمدآباد

مالک مجتمع کشت و صنعت محمدآباد بر اثر تأکیدهای قرآنی و سفارش ائمه ی معصومین علیه السلام بر امر کشاورزی و دامداری و همچنین حسب الامر مقام عظمای ولایت امام خامنه ای حفظه الله تعالی در بحث اقتصاد مقاومتی مبادرت به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دامداری نمود، که مهمترین پایه ی اقتصادی هر کشور نیز می باشد. همچنین رهبر معظم انقلاب نیز طی دهه های گذشته تأکیدهای فراوانی بر این بخش داشته و دارند.

با دلایل یاد شده و با توکّل بر خداوند بعد از سه سال جستجو برای یافتن زمین زراعی مناسب در بهمن ماه سال ۱۳۸۷ تلاش ها به نتیجه نشست و یک زمین نسبتاً مناسب در کیلومتر ۴۷ جاده ی اراک – خنداب یافت شد.

بعد از شروع کار در سال ۸۸ اهالی روستا مثل تمام نقاط کشور به واگذاری منابع طبیعی اعتراض نمودند، ارگان یاد شده نیز در این میان هیچ گونه حمایتی از واگذاری خود ننمود؛ این امر موجب شد تا ملک، مجدداً از اهالی روستا با زحمت های زیادی و درگیری فیزیکی طی دو سال خریداری شد؛ پس ملک مذکور در دو مرحله: یک بار از منابع طبیعی و بار دیگر از اهالی روستا خریداری گردید؛ که این مهم در صدور پروانه ها مشکلات زیادی را به بار آورد، به گونه ای که جهاد کشاورزی استان در قسمت صدور پروانه ها همیشه اجازه ی خود را دخیل می داد، حال آن که ملک به صورت کاملاً قولنامه ای و شخصی از اهالی خریداری شد بود.

علی ایُّحال مجموعه در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۰ توسط استاندار محترم دولت افتتاح گردید و به مدت ۲ سال بدون برق به فعالیت خود در زمینه ی دامداری و کشاورزی ادامه داد؛ هم اکنون این مجموعه پس از سپری شدن ۵ سال، بدون گاز و چاه اختصاصی، مستحکم به ادامه ی مسیر پرداخته و طی این مدت با تمام محرومیت ها به نتایج خوبی رسید که در هر قسمت به تفکیک و تفصیل إن شاء الله خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *