آیین نامه انضباطی داخلی پرسنل واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی

مقدمه:

آیین نامه تنظیم شده ضمیمه آیین نامه انضباطی پرسنل مجتمع کشت و صنعت محمّد آباد اراک با مدیریت عاملی حاج محسن محمدی ویژه پرسنل شاغل در واحد ماهیان زینتی میباشد.

این آیین نامه در تاریخ 95.10.30 بعد از بیش از 5 ماه آموزش عملی به پرسنل وقت و گذراندن 30 ساعت دوره آموزشی تیوری توسط تیم فنی (آقایان جدید زاده و ادریس زاده) و تیم مدیریت اجرایی مجموعه (آقایان سعید و حمید محمدی) تنظیم و به پرسنل ارایه گردید.

این آیین نامه در پنج بند به شرح زیر تنظیم شده است.

1- تخلفات اخلاقی و رفتاری

2- تخلفات انضباطی

3- تخلفات فنی و کاری

4- تعاریف و شرح تنبیهات

5- تعاریف و شرح تشویقات

بند اول: تخلفات اخلاقی و رفتاری

◌- پرسنل ملزم به رعایت کلیه شیونات اخلاقی و رفتاری در مجموعه هستند.

الف: بی احترامی و به کار بردن الفاظ رکیک و ناسزا در هر شرایطی ( شوخی – جدی ) بدون دریافت تذکر شفاهی واجد دریافت تذکر کتبی خواهد بود.

ب: دروغ، تهمت و غیبت در محیط کار که توسط کار فرما به اثبات برسد بدون دریافت تذکر شفاهی واجد دریافت تذکر کتبی در حالت دوم خواهد بود (تذکر کتبی به همراه جریمه نقدی کسر از حقوق).

پ: در صورتی که هرگونه عمل غیر اخلاقی اعم از توهین ، دروغ ، تهمت و … که با تشخیص کارفرما به شکل تعمدی صورت گرفته باشد و در جهت تخریب شخص خاص و یا مجموعه قلمداد گردد بدون دریافت هیچگونه تذکر شفاهی و کتبی مستقیما واجد اخراج از کار خواهد بود.

 

بند دوم: تخلفات انضباطی

◌- نظم و انضباط کاری همیشه در تمام امور اعم از ورود و خروج ، مرخصی ، جابجایی شیفت و … باید توسط پرسنل رعایت شود.

الف: هرگونه شوخی در محیط کار و مجموعه بعد از یک بار تذکر شفاهی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

ب: در ساعت کاری ورود و خروج پرسنل به هر دلیلی حتما با هماهنگی مستقیم آقایان جدید زاده و ادریس زاده و در غیاب ایشان آقای حمود شفیعی انجام میشود و در صورت عدم انجام هماهنگی فرد خاطی بعد از یک بار تذکر شفاهی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

پ: هماهنگی لازم جهت دریافت مرخصی باید حد اقل سه روز قبل از دریافت مرخصی انجام شده و به تایید آقایان جدیدزاده یا ادریس زاده برسد. در صورت عدم رعایت موضوع فرد خاطی بدون دریافت تذکر شفاهی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

تبصره 1: در صورت بروز مشکل ناگهانی با تشخیص صحت مشکل از سوی کارفرما فرد واجد دریافت اخطار کتبی نخواهد بود.

تبصره 2: به هیچ عنوان رفتن به مرخصی در روزهایی که پرسنل شیفت شب هستند امکان پذیر نبوده و حتی در صورت دریافت تایید از کارفرما مسوولیت به عهده پرسنل خاهد بود و فرد خاطی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

ت: در صورت نیاز به جابجایی شیفت حداقل سه روز زودتر از زمان مورد نظر با آقایان جدید زاده و ادریس زاده هماهنگی لازم انجام شود و در صورت جابجایی شیفت بدون هماهنگی ، فرد خاطی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

بند سوم: تخلفات فنی و کاری

◌- موارد فنی و کاری اعم از نحوه شستشو ، جمع آوری تلفات ، ثبت جابجایی ماهی ها و تلفات و …  توسط پرسنل باید به طور صحیح رعایت گردد.

الف: در صورت سه نوبت مشاهده تلفات در مخازن بعد از ساعت مربوط به جمع آوری تلفات فرد خاطی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

ب: در صورت مشاهده سطل حاوی تلفات و عدم خروج آن دقیقا بعد از گرفتن تلفات در سالن فرد خاطی پس از یکبار تذکر شفاهی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

پ: در صورت مشاهده جمع آوری تلفات با تور مشترک و عدم استفاده از تور مخصوص مخزن فرد خاطی بدون دریافت تذکر شفاهی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

ت: در صورت مشاهده عدم ثبت دقیق تلفات و یا عدم ثبت کامل جابجایی ماهی ها (ورود – خروج – تاریخ – نام ماهی) فرد خاطی پس از یکبار تذکر شفاهی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

ث: وظیفه جمع آوری تلفات افرادی که به هر دلیلی غایب هستند در روز غیبت به عهده فرد موول دهنه مقابل میباشد.در صورت مشاهده تلفات فرد خاطی پس از یکبار تذکر شفاهی واجد اخطار کتبی خواهد بود.

ج: در صورت جابجایی ماهی بدون در نظر گرفتن دمای مناسب آب و آدابتاسیون و بروز مشکل برای ماهیان فرد خاطی علاوه بر دریافت اخطار کتبی باید معادل خسارت وارده را پرداخت نماید.

چ: در صورت آسیب رساندن به هر یک از لوازم سالن پرورش ماهی به دلیل بی دقتی و سهل انگاری اعم از تور دستی، آکواریوم، پمپ هوا، واتر پمپ و … فرد خاطی علاوه بر دریافت اخطار کتبی ملزم به پرداخت معادل خسارت وارده خواهد بود.

تبصره : در صورت وارد آمدن آسیب به لوازم ، تشخیص دلیل ایراده وارده (طبیعی یا بر اثر سهل انگاری) به عهده آقایان جدید زاده و ادریس زاده با مشورت مسوولین مربوطه میباشد.

ح: پرسنل در شیفت شب موظف به انجام سرکشی به کل قسمتهای سالن بوده و چک کردن تک تک مخازن و ادوات بر عهده شیفت شب میباشد. بدیهیست در صورت بروز مشکلاتی از قبیل قطع سنسور برق و دما و بخاری و یا قطع شلنگهای هوا که باعث ایجاد تلفات و خسارت در روز بعد گردد فرد خاطی علاوه بر دریافت اخطار کتبی مازم به پرداخت وجه معادل خسارت وارده خواهد بود.

بند چهارم: تعاریف و شرح تنبیهات

طبق موارد اشاره شده در آیین نامه شرح تنبیهات به شکل زیر خواهد بود :

1- اخطار کتبی اول بدون جریمه نقدی

2- اخطار کتبی دوم همراه با 500000 ریال جریمه نقدی

3- اخطار کتبی سوم همراه با 800000 ریال جریمه نقدی و فرصت آخر

4- تکرار هرگونه خطا پس از اخطار کتبی سوم موجب اخراج از کار خواهد شد.

توضیحات:

*- کلیه اخطار های شفاهی و کتبی با درج موضوع و بند مربوطه آیین نامه در دفتر مربوطه ثبت خواهد شد و اطلاع رسانی وضعیت انضباطی افراد خاطی به مدیریت اجرایی مجموعه (آقای سعید محمدی) از زمان دریافت اخطار کتبی دوم خواهد بود.

**-  این آیین نامه در ضمیمه آیین نامه مجتمع آورده شده و در کنار تمامی بندهای آیین نامه انضباطی اصلی لازم الاجراست.

***-  کلیه امور انضباطی و اخلاقی  مشخص و معلوم که به طور خاص در آیین نامه ذکر نشده و یا در امور فنی که آموزش داده شده و بارها به پرسنل گوشزد شده است باید به طور کامل اجرا شود .بدیهی است درصورت بروز هر گونه خطای کاری ، انضباطی و اخلاقی فرد خاطی واجد تذکر کتب خواهد بود.

****- محل استقرار پرسنل در شیفت شب اتاق مستقر در پرورش ماهی بوده و افراد موظف به حضور شبانه در اتاق میباشند تا در صورت بروز مشکل احتمالی به مسوول مرتبط با مشکل بوجود آمده اطلاع رسانی نمایند لذا در صورت عدم حضور و عدم اطلاع رسانی فرد خاطی علاوه بر دریافت اخطار کتبی ملزم به پرداخت وجه معادل خسارتهای وارده خواهد بود.

*****- در صورت دریافت اخطار نهایی افراد خاطی از واحد پرورش ماهی اخراج شده و در اختیار مدیریت مجموعه قرار میگیرند تا در صورت بررسی و صلاحدید ایشان و دریافت تعهدهای مشخص به واحد دیگر انتقال یافته و یا کلا از مجموعه کشت صنعت محمد آباد اخراج شوند.

بند پنجم: تعاریف و شرح تشویقات

الف: هر ماه یکی از پرسنل که بتواند بهترین عملکرد را در زمینه های اخلاقی ، انضباطی و فنی به تشخیص تیم فنی (آقایان جدید زاده و ادریس زاده) و تیم مدیریت اجرایی مجموعه (آقایان سعید و حمید محمدی) داشته باشد مبلغ 300000 ریال پاداش دریافت خواهد کرد.

ب: در هر ماه هر یک از افراد که هیچ اخطار کتبی و شفاهی دریافت نکند مبلغ 300000 ریال پاداش دریافت خواهد کرد.

پ: اگر فردی در یک ماه هیچ اخطار شفاهی و یا کتبی دریافت ننماید در صورت داشتن اخطار کتبی در ماه های قبل یک اخطار کتبی اش بخشیده و پاک خواهد شد.

ت: در آزمونهای ادواری ضمن خدمت که جهت سنجش میزان اطلاعات فنی و علمی پرسنل برگزار میشود فردی که بالاترین نمره را کسب نماید مبلغ 300000 ریال پاداش دریافت خواهد کرد.

ث: در هر فصل (سه ماه) با توجه به جمیع جهات (اخلاقی، انضباطی، کاری و فنی، تذکرهای شفاهی و کتبی و مشاهدات و… ) به تشخیص تیم فنی (آقایان جدید زاده و ادریس زاده) و تیم مدیریت اجرایی مجموعه (آقایان سعید و حمید محمدی) نیروی برتر پرورش ماهی انتخاب شده و مبلغ 500000 ریال پاداش دریافت خواهد کرد.

 

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید                  تا مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *