Aerobic Z

Aerobic Z نژاد KWPN است که توسط آقای محسن محمدی مالک مجتمع کشت و صنعت محمّدآباد خریداری شد.

سیلمی ثبت شده در تبارنامه ی Zangersheide، Oldenburger، KWPN و Anglo European Studbook می باشد که در روز جمعه 6 خرداد ماه 1384 مصادف با 27 مِی سال 2005 میلادی در کشور هلند به دنیا آمده است.

تبارنامه ایروبیک زِد

تبارنامه ایروبیک زِد

رنگ آن کرنگ و دارای قدی به ارتفاع 169 سانتیمتر و دارای خط خونی قوی در زمینه ی پرش و تولید مثل از سیلمی های معروف به نام های Carthago Z (پدر Aerobic Z) و Heartbreaker (پدرِبزرگ مادریAerobic Z ) می باشد.

Aerobic Z در تست کارآیی پرش Free Jump امتیاز 9.5 و استعداد پرش امتیاز 10 را در کارنامه ی خود دارد؛ همچنین در تاریخ های 14 آپریل 2010 و 2 جولای 2011 در مسابقات Zuidwolde و CSI شرکت داشته است؛ در سالهای 2010 و 2011 نیز در مسابقات اسب های جوان 5 و 6 ساله Zangersheide حضور داشته است.

ایروبیک زِد به خاطر قابلیت های بالا در زمینه ی پرش و یدک کشیدن، سرمایه ی ژنتیکی بسیار قوی به واسطه ی خط خونی پدر و پدربزرگ مادریش از سن 3 سالگی برای تولید مثل به کار گرفته شده است و در اروپا تعدادی کره از خود به جا گذاشته است.

برخی از کره های به جا مانده از ایروبیک در اروپا

اما خوب است کمی درباره ی سیلمی های تبارنامه ی ایروبیک زِد اندکی اطلاعات داشته باشیم، در زیر به دو سیلمی در ارتباط خونی Aerobic Z اشاره می کنیم:

سیلمیِ Carthago Z (پدر Aerobic Z)

کارتاگو زِد در سال 1987 (1365 شمسی) متولد شد؛ به رنگ نیله و با قد 171 سانتیمتر و از نژاد هلشتاین است.

پدر Carthago Z سیلمی معروفی به نام Capitol I است که حامل خون Cor De La Bryere می باشد؛ مادر بزرگ Capitol I به نام Retina قهرمان مسابقات دربی هامبورگ دارای فرزندان معروفی چون Latus I and II دارای گواهی سیلمی و دختران معروفی چون مادر Folia به نام Vase اسب معروف و موفق با Hans Gunter Winkler است.

Calando I پدربزرگ مادری Carthago Z در مسابقات قهرمانی آلمان به سوارکاری Karsten HuchIm پرید و بعد از موفقیتهایش در پرش در لوگزامبورگ دوره ی ورزشی خود را به پایان رسانید و تنها برای تولید مثل نژاد هلشتاین به کار گرفته شد که برخی از کره های موفقش که در مسابقات پرش شرکت داشته اند، شامل:

Carthago Z، Cin Christo، Kira III، Campus، Caitano، Cristallo، Caya، K-Carrera و … می باشد.

Carthago Z پانزده بار در مسابقات جام ملی شرکت داشته و همچنین در تیم ملی آلمان در بازیهای سیدنی به کار گرفته شد. تعدادی از مقام های کسب شده با Jos Lansink به شرح زیر می باشد:

1- مقام یازدهم در بازیهای آتلانتا

2- مقام چهارم در جام جهانی ژنو سال 2000

3- مقام نهم گِرند پری برلین سال 2000

4- مقام پنجم تیمی المپیک سال 2000

5- مقام دوم گرند پری آخن سال 2000

6- مقام اول جام ملی در سال 2000

7- مقام هفتم گرند پری آمستردام سال 1999

8- مقام سوم تیم قهرمانی اروپا سال 1999

9- مقام اول مسابقات بین المللی فرانکفورت سال 1998

بالاخره Carthago Z در سه شنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ مصادف با 21 مِی 2013 در سن 26 سالگی در جزیره ای در دریای شمال فوت کرد.

 

سیلمیِ Heartbreaker (پدرِبزرگ مادری Aerobic Z)

Heartbreaker متولد 16 آپریل 1989 (یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۶۸ شمسی) به رنگ کهر با قدی 167 سانتیمتر می باشد.

این سیلمی تأیید شده (Approved) در تبارنامه های BWP، SELLE FRANCE، KWPN و Zangersheide می باشد که با امتیاز شگفت آور 189 در پرش، به بالاترین درجه در هلند و بلژیک برای سالها قرار دست یافت

به واسطه ی بیش از 100 رأس کره معروف در جهان به او لقب «سفیر انجمن اسب های خونگرم بلژیک» را داده اند.

در سن 6 سالگی در مسابقات قهرمانی جهان اسبهای جوان، مقام پنجم را کسب نمود و سال بعدش مقام چهارم را به دست آورد و در پی آن با سوارکاری Peter Geerink به رده ی 140 سانتیمتر وارد شد.

در سال 1977 در مسابقات داخل سالن فینال جام ولوو مقام پنجم را به خود اختصاص داد و در سال بعدش مقام اول را احراز کرد. همچنین لقب بهترین سیلمی در کلاس 140 در Zwolle را به دست آورد.

در سال 1998 اولین گرند پری را آغاز نمود و به مقام سوم در هامبورگ دست یافت و در سال 1999 مقام چهارم در گرند پری آخن و سپس به پیروزی در تموند رسید.

در بلژیک و هلند برای سه سال در صدر مسابقات پرش جای داشت. بزرگترین کره اش زمانی که 8 سال داشت نتایج خوبی را کسب کرد و در 14 سالگی بیش از 10 رأس از کره هایش به عنوان سیلمی ثبت شده بودند.

 

 

2 thoughts on “Aerobic Z

  • حيف اين سيلمي انشاالله سيلمي جديدتون را مراقبت کنين تا مثل اين نشود. واقعا حيف از اين همه پول و سرمايه که اين اسب ها را به قيمتي چند برابر خريداري مي کنين و انوقت بعد از يکسال به علت اسيب هاي جدي به علت عدم کار درست و مداوم حالا بايد به فکر يک اسب ديگري باشيد. آنوقت در سايتتون نوشتي براي جلوگيري از خروج ارز!! چي؟ اوردن اسب هاي خوب خارج از ايران براي نابود کردن آنها؟ واقعيت را بپذير و نابودشان نکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *